Ma olen täitsa löödud, et Yaga kauplemisplatvorm oma äripoliitikat märtsi algusest muutis. Kui varem maksis Yagas müüja x protsendi oma toote hinnast, et platvormil müüa, siis nüüd on müümine müüjale tasuta, aga ostjal tuleb tasuda Yagale 5% tellimuse hinnast + 0,69 €. Kusjuures see 5% mitte ainult ostetava toote hinnast, vaid toote hinnast ja transpordilt kokku.

Yaga kommunikeerib uut lahendust ostkaitsena, mis tagab turvalise ostukogemuse ja kaitseb ostja raha. Ehk siis väärtuspakkumisena, kus pakutakse ostjale turvalist tehingut, teatud tingimustel tagastust ja abi kasutajatoelt. Aga minu meelest olid kõik need asjad ka varem Yaga poolt ostja jaoks garanteeritud ja ma kliendina otseselt ei tunne, et nüüd midagi lisaks saaksin.

Tundub ju mõttetu väike summa, aga Yagas šoppamise võlu ongi väiksed summad, mis nüüd ei tundu enam väikeste ostude puhul proportsioonis. Ma olen ostnud Yagast seni palju raamatuid, vaatasin, et viimase kolme kuu jooksul 14 raamatut, ja sealne raamatujaht on kui väikestviisi hobi olnud (ja lugemine muidugi ka!). Näiteks 6 € raamat + pakiautomaat on tundunud juhhei-kui-hea-diil, aga nüüd maksan kokku selle 6-eurose raamatu eest koos kõigega juba veidi üle 10 €. Nii väikse ostu puhul tundub see proportsioonist väljas.

Ma olen Yagas ka ise asju müünud ning see, et pean selle eest platvormile väikse tasu maksma, tundus väga loogiline ja õiglane. Ostjana maksta protsent nii toote kui ka transporditasu pealt tundub kuidagi pettumust valmistav. Yaga soovib oma keskkonda rohkem müüjaid ja reklaamib digimeedias, et nüüd Yagas müümine tasuta. Aga kui see ärimudel ja ostu lisatasu ostjaid eemale peletab ja vähem oste tehakse, siis kuidas see ärile kasulik on. Ma seepärast küll raamatute lugemist nüüd ei lõpeta, aga emotsiooniostu enam nii naljalt ei tee. Mis lõppkokkuvõttes on vist mulle hoopis kasulik 🙂