Loteriireis
Muidugi peaks üks pakettreise müüv ja korraldav ettevõte sujuvalt puhkusi korraldama ja ootamatuste ilmnedes vastavalt paika pandud juhendi järgi toimetama, klientidega suhtlema, neil olukorra võimalikult mugavaks tegema, probleemidega kiirelt tegelema ja lahendusi pakkuma. Loomulikult! Kuid mina ausalt ei saa aru, et kui on teada, et turul on reisiettevõtteid, kelle pakettreisidega on pidevalt probleeme (lennukid ei välju õigeaegselt, infosulud ja mida kõike veel), siis miks selle peale järjekordselt üllatuda?
Mind ajendas kirjutama järjekordne uudis.
Reis pildi algama kell 15.30. “Lend lükati edasi kella üheks öösel. Poole viie paiku jagati reisijatele 10 eurone vautšer. Pool tundi tagasi saadeti Tallinna elanikud koju,” teatab Delfi lugeja Liina Tallinna lennujaamast. “Kaugemad reisijad majutati hotelli.” Lennujaamas levib info, et asi on Smartlynxi lennuki tehnilises rikkes. “Väidetavalt on tehniline rike. Ei öelda, kas telliti uus lennuk või parandavad olemasolevat. Algul lükati lendu kaks korda poole tunni kaupa edasi,” kirjeldab Liina. Info liikumine on – kahjuks ootupäraselt – pigem kehvapoolne. “Nagu ikka, öeldakse, et võtke Smartlynxiga ühendust, kuid neil ei ole Tallinnas lennujaamas esindust ja Läti kontori tööpäev on ka läbi,” nendib Liina.
Seda erinevate inimeste kurtmist oli artikkel täis. Jätkuvalt, jah, selline olukord ongi ebameeldiv ja ma ise oleks ka närvis, aga see ei ole ju esimene, kolmas ega viies kord, kui seda suutmatust olukorda lahendada, esineb. Minu mõte pole ka selles, et seda ei tohiks ajakirjandusele teada anda, ma lihtsalt imestan, kuidas need reisijad jälle imestavad.
Kui ma tean, et poes müüakse odavaid üllatusmune, kus kümnest seitsmel on sees suussulav šokolaad ja ülejäänul kolmes peitub rõve mädamuna, siis mida on kaevelda või keda süüdistada, kui mulle see mädamuna juhtub. Risk on ju olnud teada.
See, mida te neid pakettreise ostes ostate, ei ole isegi mitte loteriimajutus, vaid see ongi loteriireis.
Päise foto: pixabay.com
Kati
Ma näen seda asja sellisena, et alati leidub neid inimesi, kes kas ei viitsi või ei oska ise oma reise kokku panna, nt eakad või lastega reisijad, kes lähevadki paketi peale välja. Pakettreis ei ole midagi pöörast, iseenesest, pool maailma reisib pakettreisisega ringi ja pakettreis ei tähenda ju ainult ranna- või päikesepuhkust.
Teisalt aga…. kui on üks firma, kellega ma never ever lennata ei tahaks, siis see oleks Smartlynx, sest nagu sa ise kirjutasid, on neist kogu aeg juttu sest midagi laguneb neil kas jälle ära või midagi ei lenda. Samas saan ma aru, et on neid inimesi, kes ostsid neilt nt ainult lennupiletid (et saaks otse lennata) ja ehmatusega avastasid, et Smartlynx. Ja mõned olid ostnud pakettreisi Estravelist ja arvanud, et Estravel müübki seda, mitte ei vahenda Novatours’i jne reise. Ehk alati ei ole need inimesed ju ise valinud Smartlynxi, mõnikord… juhtub.
Ise ma nendega lennata ei tahaks ja kui ma ka praegu mingeid häid pakkumisi, st otselende kuhugi vähegi soojemasse kohta näen, siis tekib mul küll kahtlus, et kas äkki…? Kui ainult nädalake puhkust on antud, siis sellest 2 päeva Tallinnas lennujaamas maha visata pole küll väga lõbus.
D
Päris sisse kirjutatud see ju ka ei ole, keegi ju lepingu sõlmimisel ei viska ühe punktina sisse, et aga vaata kui selle reisi võtad, siis arvesta, et meil lennufirmaga on hunnik jamasid. Ilmselt paljud ei uurigi, kellega nad lendavad kui pakettreisi ostavad. Ja ilmselt needsamad inimesed ei huvitu varasemalt ka uudistest, kus probleemidest räägitud on. Eks jah, järgmine kord kogemuse pealt teavad, aga selleks ajaks võib olla ka meelest läinud ja eeldatakse, et nendega juhtus erand (sest nagu mainisin, siis ilmselt ei hoita ennast jooksvalt kursis lennufirma probleemidega) ja lähevad ikka. Ei ole see risk midagi nii teada.
ebaparlikarp
Polegi vaja ekstra kursus olla, piisab, kui inimene korra nädalas delfit sirvib. Praegu on need inimesed küll agarad delfiga ühendust võtma, muidu siis aga ei loe?! Nojah, ilmselt ongi selliseid ka.
Kris
Minul jällegist pole Smartlynxiga kordagi probleeme olnud, kuigi olen neid kasutanud kordi ja kordi. Võta näpust siis.
ebaparlikarp
Ega alati ei olegi, aga kui see probleem SUL järgmine kord tekiks, siis mina näiteks ei imestaks. Mul näiteks pole Ryanairiga never probleemi olnud, aga kui tuleb, siis ma olen teadlik, millega riskisin 🙂
Katre
“Kuid mina ausalt ei saa aru, et kui on teada, et turul on reisiettevõtteid, kelle pakettreisidega on pidevalt probleeme…”
Kas sa võiksid siinkohal ka öelda, mis reisiettevõtetega on probleeme ja mida tasuks siis vältida? Pole ise väga kursis reisiettevõtete ja pakkujatega, aga tahaks ka varsti millalgi reisile minna ja siis tean, mis firmadega võib.. puhkus tuksi minna. 😀
ebaparlikarp
Smartlynxi lennukitega opereerivad ettevõtted on portsu otsas, nagu ma aru saan. Mina isiklikult Smartlynxiga ei lendaks ja reisibüroodelt, kes nendega opereerivad, reise ei ostaks, aga see on mu isiklik arvamus. Reisingi otse ilma vahendajata, ostan lennupiletid ja bookin ise hotellid (rendiauto võtame kohapealt) ja ei pea sõltuma mingist transfeerist, kes paketireisijaid tunde vastavalt hotelli kaugustele loksutavad sinna-tänna jne.