See ei olegi logo? See on raam! Ehk kus eestlasel tuli mõte lamp lakke panna?
Ajakirjanduses on häid ja sisukaid artikleid ilmunud ning mul ei ole rohkem midagi muud süvaanalüütilist lisada, kuid enne, kui Eesti uue brändi teema ammendub ja loodud tööriistakast garaaži ära viiakse (kulutatud summat arvestades loodetavasti mitte tolmu koguma), tahaks veel mõnda asja öelda.
Jah, Eesti uue brändi esitluses tehti suuri vigu. Inimesed ei saanud esiotsa aru, misasi see roheline lärakas on. Enamik inimesi arvasid, et see ongi Eesti uus logo. Oksendav siil. Mina isiklikult ei tea, milline siil selline välja näeb, minule meenutab see kuju pigem pilve, näiteks nagu I cloudi logo (või tavaline pilv), aga see selleks.
Presenteerimise päeva edenedes hakkas ka üldsus aru saama, et tegemist ei olegi logoga ja et selle MITTE-logo trükkimine kotinartsudele (mis lisaks veel olid Indias toodetud) oli vast suurim idiootsus kogu selles loos üldse. AGA… Siis hakkas tulema siit-sealt tulema üleolvaid ja hukkamõistvaid reageeringuid stiilis, lollid olete või, et aru ei saa, et see POLE logo.
Okei, see on tööriist. RAAM. Selle pilve või loodud kivirahnude KUJUTISTE (piirjoonte/ šablooni) sisse saab midagi panna. Ohhoo, näiteks FOTO! Hästi palju fotosid. Igasuguseid fotosid. Ja neid pilve/siili ja kivikujuga hästi paljusid fotosid siis igal pool kasutada. Olgu see ühine joon ja tööriist siis kellele iganes, kes tahab Eesti uue näoga midagi esitleda või kuskil pildil olla.
Palju õnne – eestlane leiutas 200 000 eurot maksva projekti käigus raami, mis EI OLEGI ENAM KANDILINE.
Ma hakkasin reedel kohe mõtlema, kus seda täiesti uhiuut mittekandilist raami saaks hakata kasutama. Facebooki profiilipildiks oli mu esimene mõte. Mõtle – kõikidel eestlastel ühine kivirahnu või pilve/siilikujuga mittekandiline profiilikas. VINGE! 10 aasta pikkune disainihüpe tulevikku! (See on iroonia, juhul, kui on keegi, kes ei saa aru). Vaatan, et Helen Sildna on oma Facebooki profiilipildi juba uue unikaalse mittekandilise raami sisse toppinud. Aga natuke pooliku missioonina, sest Facebooki enda kandiline raam on ikkagi kogu üritust raamistamas.
Mõned ikka äkki ilmutavad ka veel fotosid. Kandilised fotod – minevik. Palun mulle uusi oksendava siili/pilve või kivi kujulisi. Küll tulevad ilusad ja tõesti uutmoodi perealbumid.
Või näiteks telekad (me ise küll ei tooda neid) – aga miks needki peaks kandilised olema? Igav!
Ja no sealt edasi… Mida iganes noh, tööriistakasti võimalused on PIIRITUD!
PS: Foto: Andres Putting (delfi.ee)
Namename
Mulle meenutab savu tõmbavat kurba vanameest… Miks savu, mitte niisama suits? Sest vanamees on näost juba roheline…
Marianne
Mulle meeldis, kuidas TMW laupäevases fb postituses viidati Brand Estonia’le KOLM (sic!) korda sõnaga “brilliant”. Enda promomine much?
ebaparlikarp
😀 😀 päris head!
Lawra
Heh, Facebook viskas mulle lambist mingi e-poe bikiinireklaame ette ja mis ma näen! Keegi on teinud rändrahnubikiinid! http://www.twinkledeals.com/bikinis/one-shoulder-scalloped-bikini/p_810421.html
kristallkuul
Täna sattusin seda arvamusavaldust lugema:
http://www.postimees.ee/3981329/hollandlane-kentie-eesti-uuest-braendist-ei-nalja-ei-soojust?utm_source
Jube hästi kokku võetud, paremini ei saakski. Täitsa masendav, et selline vend pakub end avasüli ja tasuta välja, aga keegi pole tema teenetest justkui huvitatud. Moe pärast lülitati EST motiiv programmi, aga poolikult ja üsna haledalt.
Ma veel mõtlesin selle ESTonishingi asja peale eile. Et ei tea, miks see siis ei kõlvanud. Kas kardeti, et iseendast ülivõrdes rääkimine ei ole eriti eestlaslik? Enda kellestki paremaks pidamine on ju tabu. Aga täna käisin need hollandlase EST-sõnad läbi ja ei näinud põhjusetut praalimist, kõik tundub vägagi isuäratav, meeldiv ja mitte üleolev. Kuidagi kõik vastupidiselt sellele, millises keeles praeguse brändi kallal töötanud disainimeeskond avalikkusega suhtleb…
ebaparlikarp
Jah lugesin eile, väga head mõtted oli ta kirja pannud. Isiklikult arvan, et tema ideed edasi arendades oleksime kordi parema asja saanud. Kurb jah.
Kati
Kui ta oma EST ideedega välja tuli, siis mina mäletan, et tookord toodi välja (minu arust üsna hapude viinamarjade stsenaariumisse kuuluvad) kaks põhjust: esiteks, et me ei saa enese kohta “niimoodi” rääkida ja teiseks – see on mul veel eriti hästi meeles – ütles tookord keegi EASist, et “ega ühe brändi või kontseptsiooni loomine ikka niimoodi ei käi” vms.
Ma lihtsalt arvan selle kõige taustal, et Eestil on tegelikult brändi vaja, lisaks sellele raamistikule ja tööriistakastile. Just seetõttu, et me oleme väike ja maailma mastaabis siiski tähtsusetu, me ei saa endale ju tegelikult lubada seda, et ahh, küll turistid ja ärimehed otsivad ise ja leiavad. Ma arvan, et ei leia ning ei otsi, kui me ise end välja ei pane ja ei paku. Eriti praegu, poliitiliselt ärevatel aegadel. Aga järjekordset pangekolinat ei kannataks rahvas välja, isegi kui praegune juhtus suuresti ajakirjanduse abiga (et ajakirjandus serveeris seda kui uut brändi ja inimesed ei saanud ka aru teisiti/ei lugenud veebilehte, muid allikaid).
ebaparlikarp
Ma ise tegin ka hollandlase EST-i üle natuke nalja, aga tegelikult ma arvan, et seda edasi arendades ja mõtet ära kasutades olekski saanud hea ja humoorika asja.