See on teine jõulueelne aeg, kus mul on blogi. Ma enam täpselt ei mäleta, mida ma sel ajal eelmine aasta kirjutasin, aga kindlasti midagi laste kingitustest, kingitegemisest üleüldse, mõttetutest kingitustest, sellest, kuidas juba oktoobris jõuludeks valmistutakse, jõulude-eelsest ostuhullusest, päkapikkudest, mingitest traditsioonidest… Ühe aasta võib seda ju teha, aga praegu on mul tunne, et suurt midagi mul lisada ei ole ja ennast kordama ma ei hakkaks.

Seega jäävad minu poolt ära kõik sellised “Kas advendikalendri kõrvalt peab päkapikk ikka iga päev käima?” sarnased teemapüstitused. Sarnaseid artiklikesi on igal pool miljon. Mul pole midagi lisada. Mul on tunne, et paljud blogid/ajakirjad/veebiväljaanded keerlevad iga aasta seda sama korduvat ringi nagu vaaterattad…

Jõuluajal nagu ikka “10 parimat kingiideed” või “Mida kinkida jõuluks?” jne. Mida ikka kinkida? Kingi midagi südamest. Kui süda on tühi, ära kingi midagi! Või küsi, äkki on inimesel midagi praktilist vaja, selle asemel, et punane põhjapõdraga jõulusokk saada. Jaanipäeva paiku, et “Mida panna jaanilauale?”. Pane toitu! Seda, mida maitseb! Või IGA JUMALA kevade hakul “Suveks saledaks!”. Kas tõesti inimesed lähevad iga sügis paksuks ja siis iga kevade hakul hakkavad jälle suveks saledaks pürgima? Minu ümber on küll kõik inimesed suht konstantselt samasugused.

Mõni praegu mõtleb, et saa üle, aastad korduvadki ja elu ongi üks suur ring. Kui keegi tõesti nii mõtles, siis saa ise üle, et kellelgi võib olla natuke teine nägemus. Minu nägemus on see, et ma heameelega ehin iga aasta lapsega kuuske ja lasen tal piparkooke meisterdada (juba mitu korda see aasta teinud :)), aga ma ei viitsi nämmutada ega lugeda aastast-aastasse ajakirjades ja blogides samu teemasid. Oma veebipäevikutes lahake, mis hingel, olgu need kas või trendikad jõuluvanapildiga öko-kasitöö-stringid, aga professionaalsetest naisteajakirjadest ja veebiväljaannestest ootaks midagi uut. Midagi põnevat, midagi üllatavat, mingeid teisi vaatenurki, midagi ebatraditsioonilist siia traditsioonide sekka, midagi mugavustsoonist väljuvat, mingeid teemasid, mis ajakirjatoimetajatele väljakutse oleks, mitte 67 lehekülge kingiideid ja uusi jõulutooteid. Proovige kordki sellelt vaaterattalt maha astuda!