Juhtus see, et Fookus Meedia ostis ajakirja ära, peatoimetajaks sai Marii Karell, vahetus toimetus, sisu ja kujundus. Sellega olekski justkui pealkirjas esitatud küsimusele vastatud. Aga ma tahaks natuke sisu ja kujunduse teemal arutleda.

Vana Moodi ma aegajalt otsin. Mulle meeldis tolle ajakirja puhul see, et seal oli vähem mula stiilis “Uskumatud vitamiinipommid, mis aitavad sul kaalust alla võtta” või “10 moodust motivatsiooni tõstmiseks”, millele järgnes sama mõttetu loetelu kui need uskumatud vitamiinipommid. Põhimõtteliselt oleks võinud nende artiklite pealkirjade all sisud ära vahetada ja need artiklid poleks saanud sellest totakamateks muutuda. Vot nii totakad on need tüüpilised naistele mõeldud ajakirjad. Eks ma olen kirjutanud sellest ka juba SIIN ja SIIN.

Ajakirjas Mood olid rohkem spetsiifilisemad artiklid, mille fookuses oligi kitsas teema –  riietumine ja stiil. See võib tunduda kirjeldades pinnapealne, kuid minu meelest oli palju põnevam piiluda kellegi konkreetse riidekappi ja lugeda, mida ta üldse inimeste ja enda välimusest arvab ja kuidas sellesse suhtub, kui et lugeda tavalises klišeelikus võtmes intekaid nagu “Mis te nädalavahetusel teete? – Nädalavahetusel käime perega jalutamas.”

Enam ei ole olemas ajakirja Mood. Uus ajakiri on lihtsalt sama nimega. Alustan siis kõigepealt välimusest. Ma ei oska öelda, miks mulle poes esimest korda seda uuenenud kaant nähes assotseerus vana 1990ndate aastate Burda ajakiri. Otseselt ei ole see kaas ju vanamoone ja Anu on ka särav ja ilus.

Kogu ajakirja sisu ja kujundus on Malluka blogi uue kujundusega väga sarnane, ainult et kui Malluka blogi kujundus on minu meelest ilus, minimalistlik, professionaalne, siis ajakirjas, kus sisuliselt kõik lehed on täpselt ühesugused, see ei tööta ning üldmulje on lihtsalt igav.

Tõsi ta on, et ükskõik millises ajakirjas on tohutult reklaami, kas siis otseselt, kus ka müüdud reklaamipinna pealkirjaks on ajakirjas märgitud “promo” või “reklaam” või siis mitte nii otseselt, kus lehtedel on “uudiste” või “ilusoovituste” nime all tutvustatud tooteid, ägedaid pilte, mis kõik kokku ei mõju otseselt reklaamina. Uues Mood ajakirjas on aga kujundus selline, et absoluutselt kõik tundub kõige tavalisem reklaam ja jälle kuidagi väga igavad ühtemoodi kujunduslikud lahendused.

Sisust ka. Ma tavaliselt persoonilugusid ei loe, sest need on igavad ja üksluised. Seekord mõtlesin, et vau, Anu –  kuigi ta on aastaid olnud iga päev pildis, siis tema kohta nagu ei teagi midagi. Tundus põnev. Keegi Kai Väärtnõu alustab siis lugu selliselt, kuidas ta ei oska kuidagi Anule läheneda. No pagan küll, kui sa ei oska intervjuud teha ja kuidagi alustada, ära mine tegema uuenenud ajakirja ESMANUMBRI persoonilugu! Anu Välbast! Või mine, aga ära kirjuta sellest, kuidas sa ei oska seda teha. Tundub umbes sama, nagu keegi noor blogija teeb esimese sissekande ja  kirjutab: “Tere, alustasin blogiga, aga ma veel ei tea, millest ma siin kirjutama hakkan ja ega mul praegu pole ka rohkem midagi öelda.”

Anu lugu ei keskendu justkui mitte millelelgi, kolmandik sellest jutust on Reikopi vaatevinkel Anule. Ja paar lehekülge enne Anu lugu on… Marko Reikopi kolumn. Ja siis järsku hakkas see kogu asi mind häirima, sest peatoimetaja ei ole ka ju keegi muu kui  nende endi siseringist (kolleegid justkui või..) Marii Karell. Muidugi võib Marii Karell valida oma ajakirja keda tahes. Aga kuidagi kodukootud ja konnatiigiliku mulje jätab selline valik.

3421067t81h6207

Foto: Postimees

No ja siis praegu, 2016 aastal, avastada ajakirjast mingi selline artikkel, mis on justkui Wikipedia copi-paste või väljavõte Ene entsüklopeediast.

img_1097

Kui mind huvitaks material viskoos, siis ma lihtsalt googeldaks seda. Aga kui ajakiri tahaks kirjutada viskoosist, siis võiks selles “artiklis” ikka mingi LISAVÄÄRTUS ka olla. Seostada seda millegagi spetsiifilisemalt. Mitte lihtsalt õpiku stiilis tekst.  Tekst: Anu Lensment. No samas siis ei imesta. Antud “artikkel” mõjub lausa huumorinurgana.

Need on sellised väiksed esmased tähelepanekud. Kokkuvõttes on mul tunne, et see on üks suur laialivalguv ajakiri, mis justkui kirjutabki moest nüüd üleüldisemalt (ei ole ju mood vaid ehted ja riided) kui vana versioon, aga samas keskendub nagu kõigele ja samas mitte millelegi. Kuidas muidu sobiks artikkel “Mis tunne on… oma mehe käest peksa saada” ajakirja Mood? Usun, et see võib olla tolle ajakirja kõige huvitavam artikkel (ma ei ole veel lugenud), kuid kuidagi kohatu siia.

Praegu käib kampaania, et tellige uuenenud ajakiri Mood koju vaid 1 euro eest kuus. Maksate 4 eur esimesel kuul ja kolmel järjestikusel kuul saate siis ajakirja tasuta. Ei teagi kohe, kas anda uuele ajakirjale võimalus.

Olete seda uut Moodi sirvinud? Äkki teile hoopis meeldib?