Laulasmaa spaa restorani Wicca “imeline” pearoog ja tegevjuhi vastus
Delfi avaldas lugeja saadetud foto Laulasmaa spaa restoran Wicca pakutud taimsest pearoast, kus imestas toidu hinna üle. See nägi välja selline:
Artiklit koos Laulasmaa spaa tegevjuhi Sigrid Tammese vastusega saab lugeda SIIT. Ma tunnistan täiesti ausalt, et see vastus hämmastas mind isegi rohkem kui see pakutud “pearoog” ise.Alustaks sellest, et umbes selliste piltidega, nagu see pearoog, mõnitatakse internetiavarustes veganeid. Too küll isegi ei ole päris veganroog, aga see selleks. Sarnaseid näruseid brokolipilte, kus veganeid ironiseerivaid tekstid juurde kleebitud, on netis küll ja küll. Jääb mulje, justkui restoran mõnitaks taimetoitlast. Eriti, kui seda serveeritakse PEAROA all.
Sellised pildid tingivad osaliselt selle, et osad inimesed nimetavad taimetoitlasi maltsasööjateks. Või taimetoitlasi nimetatakse maltsasööjateks, sest restoran pakub sellist pearooga? Kumb oli enne, kas muna või kana? Malts (ehk siis taimed ja juurikad ja ka brokoli) on tegelikult väga maistvad ja ka see toit olevat lugeja sõnul maitsenud hästi, kuid möödapanek on pigem serveering ja kogus.
Teate küll, et Versace või Marc Jacobs võivad oma nime all üllitada reaalselt KOHUTAVA kleidi, aga see on vinge bränd, moeteadlikele ja kõrgklassile meeldib, see on kallis, see on bränd. Kui sama asja teeb New Yorker, siis on see lihtsalt rõveduse tipp. Umbes sama juhtus tolle brokolitoiduga ja selle toidu visuaali poolt vastutava kokaga. Ta arvas, et kuna Wicca on nii kõva nimi ja Wicca peakokk nii kõva tegija, siis ta võib valmistada ükskõik mida ja inimesed ahhetavad ja ohivad, kui ilus, kui hea, kui suurepärane, kui kunst! Paraku kliendid seda asja nii ei näe. Miks?
Tulge maa peale – Laulasmaa SPA ei ole mingi LUKSUShotell ega LUKSUSspaa. Ma olen Laulasmaa spaast ise mitu korda kirjutanud. See on minu lemmikspaa ja kuigi seal on kergeid möödapanekuid, võib need andestada, sest spaa basseini vesi on soe. Kõik muu on aga keskmine kui mitte allapoole keskmist. Miks üritatakse selle spaa juurde kuuluvast restoranist vormida mingit luksusrestorani nagu spaa tegevjuhi vastusest välja võib lugeda? Laulasmaa spaas ei käi luksust otsiv inimene, see läheb näiteks Pärnusse Hedon spaasse või mõnda privaatsemasse Tallinna kesklinna basseiniga luksuslikku hotelli.
Ja tegevjuhi Sigrid Tammese vastus… See tundub mulle üleolev ja klienti idioodiks pidav, mis sest, et küsiti, mis selle armetu brokoliroa nii kalliks teeb. Tsiteerin artiklist.
Laulasmaa Spa à la carte restoran Wicca peamisteks märksõnadeks on värske, kodumaine ja puhas tooraine.
Mina restoranikülastajana eeldaks, et sellest TOORAINEST valmistatakse mulle ka ROOG, sellel pildil mina isiklikult ei näe pearooga. Vaadake Sandra Vungi (kes on lausa vegan ja kelle road nõuavad ka natuke teadlikust kuidas üks või teine asi taimsega asendada). Vot temal on ROAD! Tema toidupildid on tohutult ahvatlevad, isegi kui seal oleks lihtalt brokoli.
Et kliendile pakutav roog oleks aga tõeliselt hõrk ja kvaliteetne, saab nii köögiviljadest kui teistest toorainetest kasutada vaid selle kvaliteetsemat osa – hulk toormaterjali juure, varre või muu sarnase näol, jääb lihtsalt kasutamata.
Ma siin taldrikul ainult VARSI näengi. Kuidas see vastus üldse küsimust toetab?
Ja restorani toidu saamiseks ei piisa ju ainult kokkadest! Iga kliendi maitseelamus protsessis osalevad veel mitmed teenindajad, nõudepesijad, laomees, koristaja jne. Reeglina iseenesest mõistetavana tunduvad, kuid restoranipidajale üsna kulukad detailid on ju ka püsivalt uuendamist vajav serviis, värsked lilled vaasis, laudlinad ja nende pesu ning kõrva paitav muusika.
Siin tundub, et tegevjuht peab klienti imbetsilliks, et sellisel tasemel vastab. Me kõik teame, et toidu kulu ei ole ainult see tooraine. Aga klient ei söö restranis siiski vaasis olevaid lilli, rõhk peaks olema toidul. Nagu üks kommenteerija kirjutas – lisage siis hinnale kas või 1 euro otsa, aga saaks juba kahekordse portsjoni, kui selle toidu hinna moodustavad suuremas osas laomehe ja koristaja palk, elekter, toidunõud ja vaasis lillede hind.
Jutt sellest, kuidas töötajad tahavad ausat palka saada ja elektri eest on vaja maksta jne jne, tekitab küsimuse, kas siis kõik teised restoranid ei maksa elektri eest, ega maksa töötajatele? Ma sõin hiljuti ühes Saaremaa restoranis sellist taimetoitu:
See taimetoit on taldrikul nii ilus, et ma arvan, et töötajatele ei maksta üldse palka, koristajat ega nõudepesijat sellel restoranil üldse ei ole, sest kuidas muidu saaks restoran nii kenasti toitu taldrikule sättida? Maitses muidu ka ülihästi!
Või siis Art Priori restoran Tallinna vanalinnas. “Art Prioris on elegantselt koos nii kõrgtasemel kunst kui suurepärane toit.” Loodan, et mõni teab, mis restoranist ma räägin. Sattusin sinna õhtustama samal ajal kui õhtustasid ka Arvo Pärt ja Taavi Rõivas (eraldi :)). Uhke koht. Pearoog oli väike, end tõesti kunst, seda on silmale ilus vaadata. “Versace” 🙂 Aga Wicca üritab olla miski, mida ta ei ole, ning isegi kui ta oleks luksusrestoran, siis Laulasmaa spaa juurde poogituna oleks see umbes sama nagu Art Priori Balti jaamas.
Osakem hinnata tõeliselt heade ja õppinud inimeste suurepäraselt tehtud tööd, mis pakub positiivseid emotsioone ja täidab meie kõhtu.
Teretulemast külastama restorane!
Vabandust, aga see tegejuht on justkui kurt, pime või ei oska lugeda. Antud toit ju EI PAKKUNUD postitiivseid emotsioone ja selles asi ongi. Kliendi tagasiside oli NEGATIIVNE. Seda tuleks analüüsida koos meeskonnaga, miks klient nii arvab ja mida võiks äkki muuta. Kliendi tagasiside on tegelikult ülioluline, aga antud juhul raiub ettevõtte juht absoluutselt ilma süvenemata demagoolist ebaõnnestunud plähma ja peab klienti lihtsalt lolliks.
aile
Ma vaatasin ka eile seda artiklit ja mõtlesin et…miks ta küll seda toitu tagasi ei saatnud?
Kusjuures ükskord sain näiteks ussitanud kartuli Wiccas. Pärast nõudsin vastust, et kuidas nii. Aga nad viga ei tunnistanud. Muidu on seal alati vastu tuldud ka erisoovidele. Näiteks saab vege burgerit jm. Aga minu kogemus näitab, et see kohwicca menüü on parem kui restorani oma. Ooteaeg ka lühem.
Mari
Viibisin ka hiljuti Laulasmaa spaas ning olen absoluutselt nõus, et selle restorani hinna ja kvaliteedi tase ei ole absoluutselt vastavuses. Lisaks toitudele, mis ei anna ei maitse ega visuaalset elamust aga maksavad korraliku restorani hinda, asus “restoran” ise õuetelgis, teenindajad jooksid fliisides ringi ja keskkond oli ka muidu nagu tänavasöögi telgis. Klientide suhtes oleks aus suruda maha oma rahaahnus ja öeldagi, et hetkel restoran remondis ja pakkuda klientidele keskkonnale ja võimetele vastavat menûûd sobiva hinnaga. Nii oleks võtnud mõlemad osapooled ning kliendid oleks ehk alles jäänud. Seekordse kogemuse peale ma kindlasti seda restorani enam ei külasta.
Pille
Mind ajab mõnikord natuke närvi, et sa ütled oma postitustes kõik nii hästi ära, et midagi kommenteerida ega lisada enam polegi, kuigi hirmsasti tahaks kaasa rääkida 😀 Raske…
ebapärlikarp
😀 😀 naljanina!
www.minajamuud.blogspot.fi
Nõme kui ärimehed ei oska vigu tunnistada.
Nell
Mulle tundub, et kui see on pearoog siis kõhu täis saamiseks ilmselt 3 käigust ei piisa. Eelroog ja magustoit on ju enamasti pearoast väiksemad…
Mia
No sellist Wicca pearooga küll sööma ei läheks:( Ja see tegevjuht räägib ju täitsa aiaaugust:)
kristallkuul
Ideeliselt ei räägi ju valest asjast. Küsimus kõlas, miks on see roog sellise hinnaga, nagu ta on. Ja vastataksegi, millest kokku moodustub ühe restoraniroa hind. Viga on selles, et see roog ei näe välja hinnaklassi standarditele vastav. Kogu oma pikas tiraadis võinuks tegevjuht tõdeda, et roa kokkupanemisel on midagi läinud nihu (juhtub ka suurtel tegijatel), vabandada ning pakkuda pettunud külastajale järgmisel külastusel tasuta pearooga. Probleem olnuks lahendatud. Tooraine kulust rääkides ei maksa need Art Priori hapuoblikad ka tõenäoliselt rohkem kui neli brokolioksakest. S*tt kommunikatsioon on selle juhtumi õppetund, muud midagi.
ebapärlikarp
Minu jaoks näiteks on see vastus üleolev ja ma loen sealt välja tegevjuhi suhtumise, kuidas kliendid on lollid ja ei tea restoranipidamisest midagi. Hapuoblikate all oli päris toit peidus, toit ise polnud oblikad 😀 Aga kui rääkidagi sellest, et maksab ka kõik muu, õhkkond jms, siis Art Prioris on seda “õhkkonda” kuhjaga rohkem, kunstiannet ka. Ja see roog ei olnud oluliselt kallim kui Wicca oma (mälu järgi äkki mingi 2 EUR kallim).
Minu jaoks pole s*tt kommunikatsioon, vaid tegevjuhi suhtumine klientidesse, mis ei ole minu jaoks vastuvõetav. PS: nad ei saanud ju öelda, et toiduga läks midagi nihu, sest ei läinud ju 😀
kristallkuul
Kehv suhtumine klientidesse ja suhtlemise kaheldav tonaalsus ongi sitt kommunikatsioon 🙂
Selle vastu ei saa ju keegi vaielda, et restoranis käies moodustab roa maksumusest tooraine hind väga väikse osa? Ega ometi keegi ürita vastupidist väita? Selles osas ei öelnud tegevjuht mitte midagi valesti, sest KÜSITI seda, miks on selle toidu hind 10 eurot, kui brokoli ei maksa tegelikult nii palju.
Aga et see brokolisöök näeb väga halb välja, selle nägemiseks ei pea tippkokk olema. Minu meelest tegi tegevjuht vea sellega, et ei tunnistanud, et välimus jätab soovida ja pole päris see, mis peaks olema. Sellega annabki ta mõista, et just nii hirmus ja lohakas Wiccas pakutav toit ongi. Olukorra lahendamiseks oleks olnud paremaid viise.
ebapärlikarp
Jaa ma sinuga põhimõtteliselt nõus muidugi. Aga isegi kui juht arvab, et klient on loll (sitt suhtumine), siis kommunikatsioon ja PR vastus saab ka olla selline, kus seda suhtumist hoitakse tagasi, nii et see ei paista välja.
Talt küsiti jah seletust, aga seda oleks saanud lühemalt ka kokku võtta, antud juhul mõjub see pika mölinana, see on küll kommunikatsioon 🙂
kristallkuul
Jah, täpselt nii ongi. Tal puudub vastav ettevalmistus (pressiga suhtlemine) või on ta lihtsalt ebakompetentne.
kristallkuul
PS! Lisan veel, et Tartu Ülikoolis õpetati suhtekorralduse erialal sellises olukorras vabandama. Ma ei tea, kus on õppinud Laulasmaa Spaa tegevjuht, aga Tartu Ülikoolis suhtekorralduse erialal ilmselt mitte 🙂
ebapärlikarp
Nojaa, aga mille eest ta vabandab, kui see roog ongi menüüs selline 😀 Iseenesest tegevjuhi vastusest ma eeldan, et peakokk on kursis, et sellise välimusega toit menüüs on ja selle heaks kiitnud. Ei?
G.
Sõnal “vabandama” on teatavasti mitu tähendust, s.h millegi õigustamine, mida ta ju isegi üritas teha 🙂 Aga õige oleks olnud muidugi vähemalt korra või kaks avaldada kahetsust, et klient oma õhtusöögiga rahule ei jäänud.
kristallkuul
Oijahh, olgem ausad, see on ikka õudne bläkk Wiccale ja eriti peakokale 😀 Nii kehvasti taldrikule paigutatud toit, et õudne hakkab, igasugused standardid nagu puuduks. Hinnaklassilt liigitub see pigem peenema otsa restoranide sekka küll. Ja selliste restoranide puhul ei ole imekspandav, kui pearoast pole võimalik kere täis parkida. See pigem tavapärane, kuna eeldatavasti sööb klient kolm käiku. Aga presentatsioon on null mis null. Häbi.
ebapärlikarp
Jah, ma tahaks tegelt kuulda, mida peakokk Angelica Udeküll ütleks, ta ju väga promotud kokk Eestis. Lisasin oma postitusse ühe väga kalli ja uhke resto toidupildi, toit oli väike, sest käike oli mingi 5. Aga nägi väga vinge välja.