Sissejuhatus hommikusööki

Sissejuhatus hommikusööki

Mina ja seltskond täna hommikul Haapsalus Talumehe kõrtsis (olime seal, kuna seal pidavat tehtama ka pannkooke, mujal ei olnud) hommikusööki tellimas…

Mina: “Mis need “soojad ahjusaiad” täpsemalt on?”

Teenindaja: “Kui aus olla, siis ma ei teagi. Ma ei ole neid…ee…veel näinud”.

Mina: “Okei, aga äkki oskate öelda, on need pigem nagu pirukad või ahjus tehtud tavalised juustuga saiad?”

Teenindaja: “Jaa, pigem nagu tavalised saiad. Pirukad need kohe kindlasti ei ole!”

Minu sõbrants-töökaaslane: “Kas teil Fantat on?”

Teenindaja: “Kahjuks ei.”

Sõbrants-töökaaslane: “Aga kas teil Coca-Colat on?”

Teenindaja: Ee.. Coca Colat ka ei ole… Tähendab, on küll, aga me müüme seda ainult rummikoksiga”.

Kell oli 10.00 hommikul ja nii väga me Cocat ka ei tahtnud, et seda koos rummiga juua. Õnneks üks gaasiline magus jook siiski valikus oli.

Jepp, TÄPSELT selline vestlus täna aset leidis. Teenindajal oli küll rinnas silt “õpilane”, aga ma ei tea, kas see vabandab lauset, et ta ei oska öelda, millised on hommikumenüüs “soojad saiad”, sest ta pole neid veel näinud 😀 Aga ma tõesti tahtsin teada, sest pirukana ei oleks mu laps seda söönud, tavalise sooja juustusaiana vast oleks. Samas, äkki ma mõtlesin üle ja tegemist oligi lihtsalt SAIAGA, mis on SOE.

See haakub väga hästi raamatuga, mida ma just lugesin – “Kuidas tootest rohkem kasu lõigata. Sissejuhatus teenusedisaini”.

Et paljud tooted toimivad nüüd võrdselt hästi, pole määrav enam see, mida nad teevad, vaid see, kuidas nad seda teevad. Kuidas määrab kliendi jaoks tajutava väärtuse, sest mida on muutunud enesestmõistetavaks.

Ehk siis oluline on see, kuidas äri on korraldanud oma teeninduse poole, sest tooted on niikuinii kõigil tänapäeval võrdselt head. Võibolla ei ole söögikohad kõige parem näide, sest selles valdkonnas on tõesti ka toidu kvaliteet vahel päris erinev. Aga oleme ju palju kordi kuulnud ja kogenud ka ise, et jajah, toit oli seal maitsev, aga tagasi küll ei läheks, sest teenindus oli s*tt (oodati toitu kaua, unustati tellimus, täideti tellimus valesti, oodati liiga kaua arvet või oli WC räpane või lauad ligased). Tasub mõelda, et toode või teenus ise ei ole peamine. Kui kahes kinos näidatakse sama filmi, siis sa lähed ikkagi sellesse, kus on mugavamad toolid, puhas WC, parem popcorn ja lihtne parkimiskohta leida.

Peale selle, et teenindaja oli õpilane, kes oli vist kogemata oma esimesel tööhommikul töökohad sassi ajanud ja tulnud valesse toidukohta, oli kõik ka kohutavalt aeglane ja ligadai-logadi… No ühesõnaga tagasi ei tule. Aga ma ei kirjutanud seda posti üldse seepärast, et kiruda mingit minu jaoks tundmatut Haapsalu toidukohta, vaid hommikuse dialoogi pärast. Me naersime ja taasesitasime seda autos tagasi sõites omavahel dialoogina veel päris mitu head korda.

Päise fotol on meie ööbimiskoht ja hommikune silmade lahti tegemise vaade.

 

 

24 thoughts on “Sissejuhatus hommikusööki

  1. Mõned olukorrad on naljakad ainult hetkes ja/või inimeste jaoks, kes selles osalesid. See on ilmselgelt üks neist.

    1. Ljussake, aga seepärast ma ei pannudki pealkirjaks “Tahate maailma parimat nalja kuulda?!” 😀 vaid kirjutasin tõestisündinud õnnetu klienditeenindusloo, mis mulle just loetud raamatuga seostus. Meie ei kukkunud mölisema, vaid võtsime olukorda elutervelt ja huumoriga 😉

      Tule jälle tagasi ja proovi teinekord uuesti. Aga proovi kuidagi vaimukamalt, sest noh, on olukordi ja kommentaare, mis on teravad ja naljakad, aga see ilmselgelt ei olnud üks neist 😀

      1. “Me naersime ja taasesitasime seda autos tagasi sõites omavahel dialoogina veel päris mitu head korda.” – eee?

        1. Ehk see oligi tol hetkel meile naljakas ja me naersime ja taasesitasime seda autos tagasi sõites omavahel dialoogina veel päris mitu head korda.
          Täpselt nii oligi ja nii ma kirjutasin. Maailma parimat nalja ma sulle postituse alguses küll ei lubanud 😀 Et siis.. ee?? 😀

  2. No mina selle rummikoksi lause peale küll naersin ja rääkisin mehelegi, kes ka naersid. Vb me oleme liiga palju rummikokse joonud lihtsalt, et seda huumorit mõista.

  3. Aga proovi ka uuesti ja ole vahelduseks tore ja kena inimene mitte nii pagana ärapanevalt kidiseva suhtumisega!

    1. Vahelduseks mõtlesin just kidisevalt ära panna, sest ma kuidagi LIIGA tore ja kena inimene viimasel ajal siin.

      Ma mõistan, et sa ei hooma praegu taustsüsteemi, aga tegu on Ljussaga – mu staar-sari-kommenteerijaga, kelle kommentaaridest ma vist pean eraldi postituse varsti tegema 😀

  4. See klienditeenindusolukord oli tõesti veits absurdne, aga samas see ei olnud väga suure tõenäosusega selle neiu süü. Restoranides on väljaõpe tavaliselt väga väga puudulik, kõike peab hakkama iseseisvalt õppima ja enamasti pole kuskilt abi ka küsida. Seega on see täiesti loogiline, et ta ei tea tervet menüüd peast oma esimestel päevadel, kuigi jah, ta oleks võinud nende saiade kohta köögist järele uurida. Coca rummiga pole ka tema süü, klienditeenindajad ei otsusta selliseid asju.

    1. Nõus. Ei süüdistagi teda. Teenusedisaini disainitaksegi ülevalt poolt, see polegi teenindaja välja korraldada.

  5. Mul oli ükskord Laulasmaa Spa kohvikus (see mis on veekeskuses) järgmine vahejuhtum: soovisin lõhega croissanti osta, müüja üritas mulle aga lõhevõileiba suruda. Kui ma ikka järjekindlalt croissantile osutasin, siis ta ütles, et ma pean ikka selle võileiva võtma kuna see on kehvema kuupäevaga 😀 Lõpuks sain siiski croissanti ning ka vabanduse 🙂

  6. Tegelikult hea kauplemistava näeb ette, et ei tohi anda eksitavat, ega valeinfot kliendile mis piiravad kliendi otsustusvõimet, muidugi kui klent oma peaga saia pirukaks mõtleb või äkki burgeriks, kringliks või mis iganes saialaadseks tooteks. Kui pole siis pole, mis sest, et sa just tahad, valik on täpselt selline nagu on, maailmas on palju asju. Imelik mõte on see, et võik ju olla, et minul ju poes on, nii nagu on erinevad inimesed nii on ka kõik muu täiesti erinev. 😀 🙂 🙂

    1. Kuna ma alles hiljuti tellisin ühes restoranis šokolaadikoogi (menüüs oli ta selle nimega), mille kohta teenindaja ütles, et tegelikult see on pigem nagu peedijäätis väikse šoksitükiga :D, siis kahelda, et sai on äkki pirukas, on minu meelest selle kõrval suht väike asi.

  7. Soe ahjusai on ju … maitea … soe ahjusai. No kuidas ta saab olla pirukas? Pirukas on pirukas, mitte soe ahjusai 🙂

    1. Copin Sulle sama vastuse, mis läks siin veel ühele:
      Kuna ma alles hiljuti tellisin ühes restoranis šokolaadikoogi (menüüs oli ta selle nimega), mille kohta teenindaja ütles, et tegelikult see on pigem nagu peedijäätis väikse šoksitükiga :D, siis kahelda, et sai on äkki pirukas, on minu meelest selle kõrval suht väike asi.

  8. Me käisime just laupäeva hommikul ühes tanklas hotdoge teele kaasa ostmas. Küsisin neli tükki, vastuseks sain, et pole veel vorstid valmis, uurisin, et no aga kaua läheb ja sain vastuseks, et tegelikult ma ei teagi. Oh well. Tellisime wrapid. Neli tükki. Teenindaja tegi neid silmnähtava vastumeelsusega ja lõppkokkuvõttes läks aega nii kaua, et oleksime ootamise asemel vahepeal Raplast Türile jõudnud.

    1. Vähemalt saite teada, et wrapid või misiganes ollus valmib Raplast Türile ajaga ja kui tellid poole rohkem, siis Raplast Türile ja tagasi. 🙂

  9. See toiduasi ei olegi nii absurdne, kui mõelda, et teenindaja võiski seal olla esimest või teist päeva. Ma töötasin kunagi restoranis, kus oli menüüs üle saja toidu ja võttis tükk aega, et neid kõiki “näha”. Kui keegi küsis, siis ütlesin samamoodi, et ma ei tea, aga võin uurida. Usun täitsa, et sa ei mõtle sellega midagi halba, aga mina saan teenindajast täiesti aru ja midagi naljakat selles loos ei näe.

    1. Siis on kena öelda, et vabandust, olen täna esimest päeva ja annan endast parima. Täpselt nii on mul olnud kunagi kokteilibaaris, kus kutt ei osanud kokteile teha, pidi igat komponenti kolleegilt üle küsima. Vabandas kohe lauda tulles ette ja meie juba suhtusime temasse hoopis teisiti, väga tore poiss oli.

  10. Käisin ka hiljuti Haapsalus nädalavahetust veetmas. Talumehe kõrts, kus olid reaalselt KÕIK asjad puust, jäi ka tee peale aga sinna me ei jäänud. Kuigi meile oleks sobibud hästi diil “Coca ainult rummiga” 😀 Igatahes, läksime Flammi lõunat sööma (väga lahe koht minu arvates!). Tellisime kahepeale 2 suppi ja 1 flammi. Tellimust võttes tegi ettekendja märkuse, et supp on ikka päris toitev, et tundub meile kuidagi palju. Olime mehega ka päris näljased ja jätsime selle kommentaari tähelepanuta. Kui lõuna läbi tuli tüdruk lauda koristama ja imestas valjuhäälselt:”Mahtuski sisse vä??”

  11. Mulle üldiselt meeldivad väga sinu blogipostitused :)!
    Aga see, kuidas sa hiljem siin kommentaariumis oma lugejate kommentaaridele vastad on päris kole. Koguaeg mingi haukumine, oma sõna peale surumine, ärapanemine jms..

  12. No sinusuguste inimeste pärast ma mittte kunagi ei tahaks klienditeenindaja olla.. Aga noh, ära nina liiga püsti aja, kukud veel upakile.

    1. Miks? Sest ma MÕTLEN, et sinu restoranis on asjad korrast ära? Ma olen teenindajatega viisakas ja ka tol korral olime me KÕIK väga viisakad. Nii et hakka rahus klienditeenindajaks, minu pärast sul küll karta ei tule.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *