Mina ja seltskond täna hommikul Haapsalus Talumehe kõrtsis (olime seal, kuna seal pidavat tehtama ka pannkooke, mujal ei olnud) hommikusööki tellimas…

Mina: “Mis need “soojad ahjusaiad” täpsemalt on?”

Teenindaja: “Kui aus olla, siis ma ei teagi. Ma ei ole neid…ee…veel näinud”.

Mina: “Okei, aga äkki oskate öelda, on need pigem nagu pirukad või ahjus tehtud tavalised juustuga saiad?”

Teenindaja: “Jaa, pigem nagu tavalised saiad. Pirukad need kohe kindlasti ei ole!”

Minu sõbrants-töökaaslane: “Kas teil Fantat on?”

Teenindaja: “Kahjuks ei.”

Sõbrants-töökaaslane: “Aga kas teil Coca-Colat on?”

Teenindaja: Ee.. Coca Colat ka ei ole… Tähendab, on küll, aga me müüme seda ainult rummikoksiga”.

Kell oli 10.00 hommikul ja nii väga me Cocat ka ei tahtnud, et seda koos rummiga juua. Õnneks üks gaasiline magus jook siiski valikus oli.

Jepp, TÄPSELT selline vestlus täna aset leidis. Teenindajal oli küll rinnas silt “õpilane”, aga ma ei tea, kas see vabandab lauset, et ta ei oska öelda, millised on hommikumenüüs “soojad saiad”, sest ta pole neid veel näinud 😀 Aga ma tõesti tahtsin teada, sest pirukana ei oleks mu laps seda söönud, tavalise sooja juustusaiana vast oleks. Samas, äkki ma mõtlesin üle ja tegemist oligi lihtsalt SAIAGA, mis on SOE.

See haakub väga hästi raamatuga, mida ma just lugesin – “Kuidas tootest rohkem kasu lõigata. Sissejuhatus teenusedisaini”.

Et paljud tooted toimivad nüüd võrdselt hästi, pole määrav enam see, mida nad teevad, vaid see, kuidas nad seda teevad. Kuidas määrab kliendi jaoks tajutava väärtuse, sest mida on muutunud enesestmõistetavaks.

Ehk siis oluline on see, kuidas äri on korraldanud oma teeninduse poole, sest tooted on niikuinii kõigil tänapäeval võrdselt head. Võibolla ei ole söögikohad kõige parem näide, sest selles valdkonnas on tõesti ka toidu kvaliteet vahel päris erinev. Aga oleme ju palju kordi kuulnud ja kogenud ka ise, et jajah, toit oli seal maitsev, aga tagasi küll ei läheks, sest teenindus oli s*tt (oodati toitu kaua, unustati tellimus, täideti tellimus valesti, oodati liiga kaua arvet või oli WC räpane või lauad ligased). Tasub mõelda, et toode või teenus ise ei ole peamine. Kui kahes kinos näidatakse sama filmi, siis sa lähed ikkagi sellesse, kus on mugavamad toolid, puhas WC, parem popcorn ja lihtne parkimiskohta leida.

Peale selle, et teenindaja oli õpilane, kes oli vist kogemata oma esimesel tööhommikul töökohad sassi ajanud ja tulnud valesse toidukohta, oli kõik ka kohutavalt aeglane ja ligadai-logadi… No ühesõnaga tagasi ei tule. Aga ma ei kirjutanud seda posti üldse seepärast, et kiruda mingit minu jaoks tundmatut Haapsalu toidukohta, vaid hommikuse dialoogi pärast. Me naersime ja taasesitasime seda autos tagasi sõites omavahel dialoogina veel päris mitu head korda.

Päise fotol on meie ööbimiskoht ja hommikune silmade lahti tegemise vaade.