Varahommik. Laps on juba koolis, ma olen end juba tööle minekuks valmis sättinud, joon kohvi ja scrollin Facebooki.

Müüa toitlustuseks vms äriks sobiv – VAGUN KIOSK. 

Pikkus, laius, kõrgus blaa-blaa-blaa, foto siit ja sealt küljest, siseviimistlus tegemata, asukoht, telefon… Hinda ei ole!!! Ei, mul pole mingit huvi osta toitlustusvagun-kioski, aga KUI PALJU on selliseid kuulutusi, kus kõik info kirjas, va hind. Eriti üürikuulutustel Facebooki gruppides (ei, ma ei otsi ka üüripinda, lihtsalt jäävad sellised asjad silma). Ma ei kujuta ette, et sisenen Selverisse, võtan korvi, lähen näiteks kuivainete riiulite vahele ja HINDU EI OLE! Igal tootel on hoopis Selveri infotelefoninumber, kuhu pean siis helistama, et hinda uurida ja alles siis otsustada, kas olen huvitatud. See raiskab kõigi aega – nii minu kui ka Selveri töötajate.

No aga vagunimüüja või 30m2 üürija Kalamajas tahab max hinda saada. Seepärast on kaval ja jätab hinna kirjutamata. Kõik on ju kokkuleppel. Ootab, et keegi helistaks, küll siis saab juba müügijutuga ära rääkida. Tegelikult on tal ju hind teada, millega müüks ja millest alla ei lähe. Kalastab! Äkki ostja on valmis rohkem maksma… Äkki keegi helistab või kirjutab ja küsib, et palju maksab? Siis vagunimüüja saab rääkida, et niiiiii hea vagun on ja palju pakud. A praktika on see, et iga sellise hinnata asjade või üürikuulutuse alla tuleb tavaliselt mitu kommentaari: “HIND?” Nagu inimesi muu ei huvitakski. Tihti ei huvitagi!

Teiseks… Mis toimub raamatuturul?! Mingi aeg olin nii rõõmus, et näe Apollol mega aled. Siis vist üks kord olin veel rõõmus, et näe, ka Rahva Raamatul on suured aled. Ostsin vist mingi 2 raamatut kokku (ma ei ole aledega hulluks mineja). Aga nüüd on IGA JUMALA PÄEV Apollos ja Rahva Raamatus “KUNI -90% ALED!” Mingi võistlus käib ja see on juba jabur! Absoluutselt devalveerunud on need Apollo ja Rahva Raamatu allahindluste reklaamid.

Või nagu Loverte ja Mylook… Mulle tuleb iga nädal neilt e-mail, et “Tasuta transport” või “Lao tühjendus”. Ausalt, kui teil on üle nädala tasuta transport, siis ma ei kavatse mitte kunagi ostagi muul ajal. Ja no kas tõesti mõni ettevõte tühjendab oma poe ladu sama tihti, kui Mallukas teeb oma kodus kapitühjendust ja suurpuhastust? (Suht iga nädal! :D). Mingi piirini on igasugused kampaaniad okeid, aga kui hakkad muutuma juba Hansapostiks või Shoppa.ee’ks, siis võiks hoogu maha tõmmata!

Te süvenete allahindluseid lubavate (iga-nädalaste) reklaamide taha või kühveldate ostukorvi?

Foto: pexels.com