Kuulutus-kuulutus!

Kuulutus-kuulutus!

Varahommik. Laps on juba koolis, ma olen end juba tööle minekuks valmis sättinud, joon kohvi ja scrollin Facebooki.

Müüa toitlustuseks vms äriks sobiv – VAGUN KIOSK. 

Pikkus, laius, kõrgus blaa-blaa-blaa, foto siit ja sealt küljest, siseviimistlus tegemata, asukoht, telefon… Hinda ei ole!!! Ei, mul pole mingit huvi osta toitlustusvagun-kioski, aga KUI PALJU on selliseid kuulutusi, kus kõik info kirjas, va hind. Eriti üürikuulutustel Facebooki gruppides (ei, ma ei otsi ka üüripinda, lihtsalt jäävad sellised asjad silma). Ma ei kujuta ette, et sisenen Selverisse, võtan korvi, lähen näiteks kuivainete riiulite vahele ja HINDU EI OLE! Igal tootel on hoopis Selveri infotelefoninumber, kuhu pean siis helistama, et hinda uurida ja alles siis otsustada, kas olen huvitatud. See raiskab kõigi aega – nii minu kui ka Selveri töötajate.

No aga vagunimüüja või 30m2 üürija Kalamajas tahab max hinda saada. Seepärast on kaval ja jätab hinna kirjutamata. Kõik on ju kokkuleppel. Ootab, et keegi helistaks, küll siis saab juba müügijutuga ära rääkida. Tegelikult on tal ju hind teada, millega müüks ja millest alla ei lähe. Kalastab! Äkki ostja on valmis rohkem maksma… Äkki keegi helistab või kirjutab ja küsib, et palju maksab? Siis vagunimüüja saab rääkida, et niiiiii hea vagun on ja palju pakud. A praktika on see, et iga sellise hinnata asjade või üürikuulutuse alla tuleb tavaliselt mitu kommentaari: “HIND?” Nagu inimesi muu ei huvitakski. Tihti ei huvitagi!

Teiseks… Mis toimub raamatuturul?! Mingi aeg olin nii rõõmus, et näe Apollol mega aled. Siis vist üks kord olin veel rõõmus, et näe, ka Rahva Raamatul on suured aled. Ostsin vist mingi 2 raamatut kokku (ma ei ole aledega hulluks mineja). Aga nüüd on IGA JUMALA PÄEV Apollos ja Rahva Raamatus “KUNI -90% ALED!” Mingi võistlus käib ja see on juba jabur! Absoluutselt devalveerunud on need Apollo ja Rahva Raamatu allahindluste reklaamid.

Või nagu Loverte ja Mylook… Mulle tuleb iga nädal neilt e-mail, et “Tasuta transport” või “Lao tühjendus”. Ausalt, kui teil on üle nädala tasuta transport, siis ma ei kavatse mitte kunagi ostagi muul ajal. Ja no kas tõesti mõni ettevõte tühjendab oma poe ladu sama tihti, kui Mallukas teeb oma kodus kapitühjendust ja suurpuhastust? (Suht iga nädal! :D). Mingi piirini on igasugused kampaaniad okeid, aga kui hakkad muutuma juba Hansapostiks või Shoppa.ee’ks, siis võiks hoogu maha tõmmata!

Te süvenete allahindluseid lubavate (iga-nädalaste) reklaamide taha või kühveldate ostukorvi?

Foto: pexels.com

 

 

 

17 thoughts on “Kuulutus-kuulutus!

  1. Jaa, panin ka hiljuti seda tähele ning enda meelerahuks lõpetasin sääraste meililistide jälgimise. Kohe palju kergem hakkas, nii minul kui rahakotil :DD
    Muidu analüüsin iga ostu, et kas ikka vaja ja kas ikka tahan nii väga – läks ikka väga tüütuks, kui regulaarselt midagi uut ja huvitavat pakuti “hea hinnaga” ning seesugust ajuvõimlemist pidin liiga tihti tegema.

  2. Ma olen viimsel ajal täheldanud, et igal pool on aled. Tundub, et maailmas massiline ületootmine. Või siis on see mingu strateegia🤔

    1. Minu arvates massiline ületootmine. Vahel olen käinud poodides riiulite vahe ja vaadanud kogu seda manti ning hakanud sügavuti mõtlema siis on see tarbimine ikka julm. Lihtsalt kolu on nii palju ja müümine ja müümine et inimesed ostaks ainult kokku.

  3. Ma toon näiteks sellise ettevõtte nagu Breden Kids. Mulle tõesti meeldivad nende kvaliteetsed ja ilusad riided beebile, AGA ma ei osta elu sees nende tooteid täishinnaga, sest neil on alati tuhat kampaaniat aastas, -10% sooduskoodiga, siis tuleb -20% mingi X päeva puhul ja võid olla kindel,et kohe kohe ka -30%. Mingi uue toote puhul hakatakse seda promoma juba kuu enne selle müüki ilmumist. Stiilis…preorder now ja saa -10%..ja pea meeles, et see on MEGA LIMITED EDITION!!! Ja kui paljud jooksevad tormi nende asjadele nii, et koduleht tükk aega maas on. Nagu EMTA leht tuludeklaratsiooni esimesel päval.
    No ei lange mina sellise reklaami ohvriks.

  4. Eestis on ammu juba see osta-osta mentaliteet – see osta-osta tuli meile juba 90ndatel, mis siis, et paljudel siis eriti raha ei olnud. Aga tõeline ostubuum läks lahti ikkagi 2000ndatel, kui palgad ja ka hinnad rallisid – tagantjärgi tundub mulle (olin siis liiga noor, et ise täiskohaga raha teenida), et kuigi hinnad olid asjadel laes, siis ostuvõimekus oli inimestel suurem. Igatahes, juba kusagil buumi tipphetkeks oli aru saada, et inimesed tarbiksid end lolliks kui saaks. Buumi lõpp ja krahh tõmbas seda oluliselt tagasi, aga nüüd on seda jälle – juba paar aastat vähemalt – näha. Mida muud tähendab see, et Tallinnasse rajatakse aina uusi ja uusi ostukeskusi.

    Apollo ja RR kampaaniaid ma enamast enam ei vaatagi – kui tahan raamatut osta, siis ostan. Minu arust on suur osa nende “palju raamatuid -80%” kampaaniaid lihtsalt nende viis oma ülejääki maha müüa, minule meeldivaid raamatuid, mida tõesti koju tahan viia ja korduvalt lugeda, on seal ikka vähe.

    Kuigi tõsi on ka see, et kui kogu aeg vilgub internetis reklaam “Kampaania, kampaania!” siis ega ei kutsu küll enam täishinda maksma, kui 20% säästa võid.

  5. Ma ei ole veel näinud päeva, mil kaup24-s “hinnad kuni -85%!!! pöörane kampaania!!! öömüük!!!” pole 😀 Ehkki reaalsuses kõik asjad loomulikult vaid mõni sent odavam kui konkurentide juures, parimal juhul, ja niimoodi kogu aeg. Ma kahtlen, et seal päriselt ühtki tõsist allahindlust kunagi olnud on.
    Ise ma ei jälgi spetsiaalselt allahindluseid. E-mailile tuleva spämmi olen kõik ära summutanud ja blokkinud jne. Just et ei tekiks millegi ostmise mõtet puhtalt sellepärast, et “odav on”.

    1. Kusjuures nüüd Photopoint on ka hakanud sellist stiili harrastama. Varem oli see ikka tõsiseltvõetavam pood.

  6. Ehituspoe allahindlusi jälgin, muud mitte. Ma olen muidugi üldse üsna kooner ostja tavapoest. Kui midagi tahaks/vajan, siis esimene tiir läheb tavaliselt netis erinevate kasutatuna variantide vahel ja alles siis hakkan uuena otsima kui sedasi ei leia.

  7. Mina räägin turunduse ja müügi seisukohalt (tootmisttevõte).

    Kuna ma ise vihkan reklaame kuni 90% ale (ala kaup24, hansapost) jms, siis ma kunagi ka selliseid kampaaniaid ei tee. Meie firmas (seni kuni mina seal olen) on päris allahindlused.

    Küll aga olen täheldanud, et koguaeg “peab” mingi kampaania olema.

    Kuna konkurents on tihe ja kui sa korrakski ära vajud või välja ei paista, siis muutud b-klassi brändiks.

    Muide, osadele toodetele kahjuks rohkem ei saagi alet teha kui -10% ehk sisseostuhind on väga kõrge.

    Tänapäeva turundus on väga läbipaistev ja see jääb silma, kui keegi teeb iga nädal lõpumüüki, imelist allahindlust, ainukordseid kampaaniaid ehk siis neid ettevõtteid ei võeta enam nii tõsiselt. Psühholoogiliselt see aga väga paljude peal toimib, seega nii tehakse ka edasi osade firmade poolt..

  8. Ostja määrab hinna, kui kaupa ei osteta, siis selle väärtus on null, olenemata allahindlusest on kauba väärtus see mida sa maksad, kõigil on hind, hindamatu asja väärtus on ainult nii suur, et ostjal pole selleks raha.
    Kiirustage väärtus tõuseb juba homme saate ühe asja kahekordse väärtusega! Väärtustame Eestit! 🙂

      1. Ostjat ei huvita omahind, ostja lähtub vajadusest. Ostja jaoks on see hind millega ta ostab omahind, kiirustage täna saab veel raha eest, homme ei saa sedagi. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *