Käisin nädalavahetusel oma mobiilioperaatori juures ja vormistasin mobiil-ID. Uut SIM kaarti mul väidetavalt vaja ei läinudki, sest kunagi juba mobiil-ID tehtud ja vaja oli vaid aktiveerida. Kirjutasin lepingule alla. Tulin koju, läksin politsei-ja piirivalve kodulehele viimast klikki tegema ja… See ütleb, et teil pole mingit mobiil-ID’d ja pöörduge selleks oma mobiilioperaatori poole. KUST MA JUST TULIN!

Edasine näide on sellest, kui kasulikud ja abivalmid on igasugused info@blablablaaaa e-mailiaadressid, mis on loodud klienditoeks ja selleks, et infot vahetada.

Lühidalt minu kiri: “Tere. Käisin eile Teie XXX esinduses mobiil-ID’d vormistamas. Login aga kodus politsei- ja piirivalve lehele ja seal punaselt kirjas: “Teil puudub kehtiv mobiili ID” ja peaks nagu uuesti teenindusse minema seda sõlmima. Ma just tulin sealt, mis toimub?”

Mulle vastatakse põhimõtteliselt lakooniliselt, et tere, ei tea kahjuks, mis Teil seal valesti läks, meie ei saa mobiil-ID’d läbi e-maili teha, pöörduge lähimasse teenindusse.

Mina vastu, et see ei ole normaalne, sest ma just tulin sealt ja mul on leping. Küsin, kas tahate, et saadan Teile koopia, sest ma ei kavatse kuhugi uuesti tulla.

Nemad põhmõtteliselt jälle vastu, et, tere, ei tea kahjuks, mis Teil seal valesti läks, meie ei saa mobiil-ID’d läbi e-maili teha, pöörduge lähimasse teenindusse.

Sel hetkel läksin ma juba vihaseks: Mul on leping. Mu lepingul on number, teenindaja nimi, kuupäevad ja kõik muu vajalik info olemas. Ma ei palu Teil e-maili kaudu mulle praegu mobiil-ID vormistada, vaid palun Teil täita oma lepingust tulenevat kohustust. Hetkel mul leping on, aga teenust mitte. Kui asi oleks vastupidine, et sõlmin Teiega lepingu, aga näiteks arveid ei maksa, tegeleksite Te sellega kohe. Saatsin ka lepingust koopia.

Mille peale LÕPUKS tuli vastus, et olgu, nad siis saadavad selle info teenindusse, kus ma käisin, ja seal uuritakse, mis juhtus, ja võetakse minuga ühendust.

Nagu AITÄH, seda ma ju palungi! Ja selleks läks… dadaaa trummipõrin – ainult KOLM minu e-maili!

Varsti tuleb siis kõne esindusest. Kõik väga viisakas. See sama naisterahvas helistab, kes mind teenindas. Ütles, et mul siiski on vaja uut SIM kaarti ja peaksin siis ikkagi tulema sellele järele. Kui ma küsin, miks Te siis mulle ütlesite kohapeal, et mul seda vaja ei ole, vastas ta selle nädala konteksti väga sobiva lause:

“Süsteemi viga!”

Foto: pixabay.com