Miks te seda teete?
Eile hommikul sõitsin päris pikalt ühe volkar golfi taga, kes niimoodi nikerdas ja jukerdas ja sinkavonkatas igast tee ebatasasusest kaarega mööda, et tundus nagu inimene oleks 3 promillise joobega roolis. Sarnaseid juhte näen ma tegelikult iga päev, aga vot nii pikalt ja nii hullu taga ei olnud ma varem sõitnud. Ilma liialdamata, tüüp vältis iga lohukest, muhukest, kaanekest, praokest, kivikest, teist asfaldi värvi laigukest nagu need oleksid vähemalt elavad imikud seal sõiduteel vedelenud. Jumal tänatud, et ühtegi trammi- või raudteed või “lamavat politseinikku” meie teele ei jäänud, sest see oleks seda ilmselt 24 tundi ületanud.
Mis värk sellega on? Loomulikult ma saan aru, et ma ei rammi Tallinna augulistest tänavatest (osad on lausa võimatud sõita) täie rauaga läbi. Väga katkisel teel võtan hoo maha ning kui väga suur auk on, siis püüan tõesti ratast mitte sinna kinni sõita. Eriti, kui on lombid ja ei näe isegi, kui sügav see auk täpselt on. Aga keerata rooli vasakule ja paremale, isegi vastassuunavööndisse jms, selle nimel, et jumala eest mitte imeväiksesse tee ebatasasusse sõita?
Nojah, ma muidugi ei tea, võibolla see inimene on oma elus kaanega kaetud kanalisatsiooni august läbi ja sinna sisse kukkunud ning seal 4 päeva appi karjunud, kuni ta päästeti… Aga kahtlaselt palju on selliseid juhte. Mis nad on kõik oma elus seal kanalisatsioonis korra käinud või?!
Ma olen isegi keset suurt linnaliiklust selliste taha juhtunud, kes nagu keeraks ristmikult juba täiesti ära…agggggaaaa siis ikka ei keera, vaid lihtalt vältis oma jänesehaagiga kanalisatsiooniluuki või muud lohukest. Ja ma ei mõtle kraavi suurust auku, ma ei räägi elementaarsest ettevaatlikkusest. Kusjuures ei ole ma ka silmnähtavalt tähendanud, et seda teeks ainult uhiuued autod või vastupidi romud, ei vanad ega noored juhid. Miks te seda teete, ah? Ah?
PS: Foto pixabay.com
Keegi
Minu meelest on veidi imelik hakata kommenteerima kellegi sõidustiili (no mul oleks vist sarnased tunded tegelikult) kui ise sõidad tööandja autoga. Suva kui vedrustus, kummid või mis iganes läbi läheb. Tööandja maksab remondi või ostab uue auto. Mõni võib-olla sõdab suure vaevaga säästetud raha esst ostetud autoga ja uue ostmise võimalust pole, remondiraha ka just väga üle ei jää. Mõnikord on sul ikka väga silmaklapid peas.
iSiil
Mul oli ükspäev Taxifys selline juht ja mul läks tagaistmel süda pahaks (no nagu füüsiliselt, mitte metafoorselt)
Aveli
Lõpuks ometi paneb keegi kirja täpselt minu mõtted! Ise nimetan selliseid seltsimehi naljatlemisi “printsess herneteral autojuhtideks”, sest kamoon! Eriti häirib mind selline sõidustiil juhul kui pean ise samas autos näiteks kõrvalistmel istuma ja siis vaatama-ootama, kuidas teokiirusel ühest teeservast teise veiderdatakse. Muidugi nalja on ka sellega saanud. Nimelt viib mu suvilasse viimasel kilomeetril selline keskmine kruusatee… lohke-muhke on, aga mitte hullupöörasuuri ja mõistliku kiirusega saab seal täitsa ilusti ka suhteliselt otse sõidetud… või noh, mina saan ja suurem osa inimesi peale minu veel, aga siis mu kunagine peika… Sõitis tema oma uhke Saabiga ja kohe pidi igast olemasolevast ja olematust muhust ja lohust mööda põikama, ükskord üht eriti hoolikat möödapõiget tehes sõitis ühe rattaga tee kõrvale muru sisse, no et ometigi lohust läbi ei peaks sõitma ja selle hoolika vältimistöö tulemusel suutis hoopis muru sees olevale kännule otsa sõita nii, et autoalune narmendas ja remondisumma oli ikka üpris kopsakas. Vot sulle “auto säästmist” siiamaani naeran selle printsessitamise üle.
ebaparlikarp
😀 See on tõesti “paras”!
K
Mina väldin löökauke, kanalisatsioonikaevusid ja väga suuri porilompe. Lapitud augud ja parandatud ebatasased kohad on ok. Raske defineerida, milline on suur või väike löökauk, aga meie linnas nt kanalisatsioonikaevud on küll muidu täitsa heas korras tänavatel korralikult ära vajunud ja ei meeldi nendest läbi loksuda. Loomulikult püsin ikka oma sõiduraja piires kui ümberringi teisi autosid ka on. Auto on uus, aga tavaline pereauto, selles pole küsimus.
Teised juhid teevad ümberringi samamoodi, ei näe selles midagi imelikku ja mind ei ole kuidagi häirinud selline käitumine. Samas ei näpi ma iial sõidu ajal või foori taga oma telefoni, mida näen linnaliikluses iga päev ja sellised juhid mind täiega häirivad, kes oma telefonides istudes foori taha unelema jäävad.
Kristhel
Meil on lihtsalt nii vana ja raske auto et j2lgin neid auke t6esti pingsalt 🙂 Kusjuures teinekord tundub m6ni madalam koht eriti hull kui sellest juba yle ole s6itnud.
Egle
Mul näiteks on suhteliselt jäiga vedrustuse ja suurte velgedega auto (mehe valik ofkoors) ning selle tõttu on igat väiksemat auku ja kanalisatsiooniluuki ülihästi tunda. Mind nii häirib see pidev rappumine, et üritan igal võimalusel igast ebatasasusi vältida. Hulluks pole päris läinud enda arvates vähemalt, iga väikese kivi pärast haake tegema ei hakka, aga üldiselt on mõnusam siledal teekattel sõita.
ebaparlikarp
Aga miks on vaja igapäevaautoks kellelgi osta auto, millega meie teedel on ebamugav ja ebapraktiline sõita? Ei ole üldse ironiseeriv või retooriline küsimus, vaid päriselt tahaks ka teada. Poosetamiseks? Lihtsalt välimust eelistatakse mugavusele?
myyiu
ma ei hakka pihta, ma ei hakka pihta, ma ei hakka pihta…:D
ebaparlikarp
Sina proovi jah rahuneda 😀
myyiu
lähen teen mingi süsti endale:D
ebaparlikarp
Siiamaani oled hästi vastu pidanud 😀 Äkki pole vaja.
Marge
Mis myyiul nende autodega on..?
ebaparlikarp
Ta on autohull! 😀
myyiu
ma eelistan väljendit turboseksuaal, tänan!:D
Egle
Ma esitasin oma mehele sama küsimuse. Aga ta on autopede, vaatab välimust ja võimsust (ei meil pole mingit bemmi või audit, täitsa tavaline keskklassi auto). Ju teda ei häiri see rappumine. Aga noh, ma ei võta sel teemal eriti sõna ka, las talle jääb see rõõm meie peres autodega seonduva üle otsustada.
Ja tegelikult mulle muidu meeldib see auto 😀
kristallkuul
Tallinnas on väga palju tänavaid, kus peab väga ettevaatlikult sõitma. Näiteks Nõmme tee on muidu normaalne tänav, aga kanalisatsiooniaukude kaantest sõidan võimalusel mööda ja selleks tuleb haake teha. Kui ühtegi autot vastu ei tule, võin vasaku rattaga ka sinna põikama sattuda.
Eks nii teevad inimesed, kes oma auto paranduse eest ise maksma peavad. Töö- või rendiautoga pole vahet, kus ja kuidas kupatad. Oleks ju ajuvaba oma autot lõhkuda, kui põrutusest päästab vaid väike jõnks.
Vähemalt selliselt mõtlevad minusugused põikajad. Hoogu maha ma väikeste ebatasasuste pärast ei pidurda ja ei tohiks seeläbi oma auto hoidmisega ühtegi kaasliiklejat häirida.
Kui tänav on aga kuumaastik ja seda täiesti liialdamata (nt Türi tn), siis võtan küll hoo maha ja võin 30 alas ka 20-ga sõita. Ja vot siis ajavad küll raskelt närvi sellised juhid, kes sulle täie lauluga tagumikku kütavad ja istuvad seal tigeda näoga, et noh, värd, miks sa kiiremini ei sõida. Aga seda ma ei usu, et sina selline oled!
ebaparlikarp
Ma ise vihkan ka p*rses sõitmist ja hoian pikivahet.
Tooautojuht vingerdas terve pika Sõle tänava otsast lõpuni. Minu meelest Tallinna mõistes suht okei tee. Ei ole seal ühtegi auku AUKU! Veidi lapitud teekatet kohati küll.
Kui need “madaldatud autod” välja jätta, siis ilmselt loogika on jah selles, et kes kuidas oma autokest hoida tahab. Aga huvi pärast tahaks teada, et kui võtta kaks sama autot ja üks sõidab mõistlikult, aga ei väldi neid kaevuluuke (ei mõtle suuri löökauke ja täie rauaga raudtee ületamisi), ning teine, kes väldib kaevuluuke, et siis kas päriselt on ka paari aasta pärast mingi vahe? Milline?
Ise pole mitte kunagi tavalist kaevuluuki siledal teel vältinud. Selliseid küll, mis mingi sisse langenud asfaldi sees on. Aga sileda tee peal selline vältimine tundub minu jaoks liigne veiderdamine ja pedantsus.
Mrx
Löökaukudest on jumala ok mööda laveerida, amordid + veljed + puksid kestavad kauem. Lisaks võid kindel olla, et kes sedamoodi sõidab, ei ole ninapidi kuskil nutiföönis nagu enamus sirgjooneliselt sõitjaid, vaid jälgib teed.
ebaparlikarp
No ma tegelt ka ei kirjutanud suurtest löökaukudest, vaid kergetest kumerustest ja isegi lihtsalt teekatte erinevast värvist, aga ok 🙂 Suurtesse löökaukudesse ei kihuta mina ka sisse.
Mart
Väga lihtne.
Sina kirjutad sellist blogi jama, meie aga tegeleme autodega.
Igalyhel omad huvid ja tegemised 🙂
ebaparlikarp
Mina kirjutan sellist blogijama ja teie tegelete autodega ja kirjutate sellist kommetaarujama 😀 Jepp, nüüd sai asi selgemaks! Tänks 😀
myyiu
vb tal olid all uued/kallid/just parandusest tulnud veljed, velgede peal (liiga) madala profiiliga rehvid või lihtsalt väga jäik/madalaks lastud vedrustus? see tuletab mulle meelde loo, kuidas ma võtsin ühe sõbranna sõbranna peale, et ta sünnipäevalt koju viia, ja me polnud vist kilomeetritki sõitnud, kui ta ütles:”ma pole kunagi väga tundnud, et mul on tissid, aga siin autos ma tunnen küll!”:D ja minu auto on võrreldes nende lowlife ulludega jumala normaalne:D *autopede off*
ebaparlikarp
😀 😀
miiu
madaldatud auto, daz why
ebaparlikarp
Et kõik need autod, mida me igapäevaliikluses näeme nii tegevat, on madaldatud autod? 😀 See silmaga nähtav ei ole?
myyiu
kõik ei ole, ja kõik ei ole:D
ebaparlikarp
Ja linnamaastureid ka madaldatakse v? 😀
myyiu
ma ju ütlesin, et kõik ei ole. ja linnamaasturite madaldamine… ma istun oma kätel, et mitte googeldada. ma ei lase sul end kurjale teele meelitada!