Müügimehed
Laupäeva hommikul läksime õega talle uut sülearvutit ostma. Valisime asukoha tõttu välja Ülemiste keskuse teatud elektroonikapoe ja haarasime nööbist ühel sealsel tüübil, et ta teatud hinnaklassis meie vajadustele vastava parima masina soovitaks.
Sain kohe aru, et meile sattus kõige ehtsam müügimees. Arvutitest ta teadis, aga peale arvuti tahtis ta meile müüa ka kõike muud sinna juurde ja miks mitte ka asju, mis sinna juurde ei kuulu. Lendasid klassikalised laused nagu “Meil on laos täpselt üks selline arvuti, see ongi just TEIE oma” jms. Suhtumine oli tal küllaltki familiaarne pöördudes meie poole “Vaata, sellega on nii…” ja “Normaalne arvuti algab xxx summast, vaata…”. Mul on alati naljakas tunne, kui müügimees minu peal oma tööd hakkab tegema.
Seal poes on tööl ka üks teine tüüp, kes teab arvutitest ma arvan hulga rohkem, aga klassikaline müügimees ta kindlasti ei ole. Silmanurgast nägin ka teda ja kohe kahetsesin, et toda kutti kohe alguses ei märganud. Siiski saime me arvuti välja valitud ja meie müügiguru viis selle letti ära. Meie jäime veel üht-teist kaupa sinna poodi vaatama ja ühtlasi arutasime veel arvutitest nipet-näpet õega omavahel edasi.
Tahtsin ühe arvuti ekraanipilti näha ja palusin ühel kolmandal tüübil, kes seal läheduses patseeris, et kas ta äkki saaks korraks ühte arvutisse sisse logida (kõik arvutid on seal lahti ja neid saab näppida, aga nad on sisse logimata).
“Mis te pole enne arvutiekraani näinud või?” ütles see moka otsast pahuralt ja logis sisse.
Ma reaalselt arvasin, et ma kuulsin valesti ja kui see mees eemaldus küsisin ma oma õelt, et mida see müüja mulle just ütles. Jepp, ma kuulsin õigesti. Nagu läpparit ostes üks argument on ju ekraani resolutsioon ja kui ma siis palun seda näidata, ütleb müüja mulle: “MIS TE POLE ARVUTIEKRAANI ENNE NÄINUD VÕI?” 😀
Nagu suht sama, kui ma palun enne parfüümi ostmist müüja käest seda nuusutada ja ta nähvaks mulle, et mis te pole enne lõhnaõli nuusutanud v 😀
Igatahes arutasime veel seal veidi, kuni mõtlesin, et äkki läheks kõrvalasuvasse poodi ja vaataks, kas seal on sama arvutit äkki odavamalt. Oligi. Täpselt sama ja 50 eurot odavam. Ostsime ära. Mul õde tundis end veel halvasti, et eelmises kohas lasime arvuti juba letti viia ja lõpuks me ise sinna ostu sooritama ei jõudnudki. No mis teha. Mis te ei ole tünga enne näinud või, küsiks mina.
Anu
Voldik voldikuks, aga mille jaoks need arvutid sinna välja on pandud kui mitte proovimiseks-katsumiseks? Lihtsalt dekoratsioonina võinuks ju papist kuju panna, ei pea ju tingimata päris olema. Ma ei saa aru, miks osadel inimestel on valehäbi müüjat “segada” – kui sa jätad sadu või tuhandeid eurosid sinna poodi, siis sellise väikese palve peale nagu sisselogimine, ei tohiks müüja küll ahastama hakata…
Kristi
Olen nõus varasema kommenteerijaga – inimesed, kes it valdkonnas töötavad, ostavad vabalt arvutid jms tehnika ainult “infovoldiku” järgi.
ebaparlikarp
Ma ei tööta IT valdkonnas ja kui ma voldiku järgi arvuti ostaks, paneks ma pange. Ka minu postitusest on võimalik välja lugeda, et ma olen suht arvutikauge inimene ja läksingi füüsiliselt poodi nõu küsima, seega tundub üleüldse kohatu siia ninatargalt kommenteerida, et infovoldiku järgi ostetakse arvuti. IT mees, kellele näiteks disain jms ei koti, võib ju osta, ma ei vaidle. Aga mina kui tavaline inimene peaks purulollakas olema, kui hakkaks voldiku järgi ostma.
Agnes
Mina ei salli ka müügimehi, olen nüüdseks viis aastat töötanud kontoris, kus on üks selline müügimees nagu sa kirjeldasid. Kui ma sellist kusagil poes kohtan, siis võtan jalad kõhualt välja ja teen sääred. Mulle ei meeldi võõraste inimeste poolt liigne familiaarsus ja sinatamine ja halvad naljad, veel vähem meeldib mulle see kui hakatakse midagi pähe määrima. Sellepärast ma ka leian, et need Starmani ja LHV tegelased võiks ilmapealt ära kaduda. Ma saan aru, et mulle pole otsaette kirjutatud, et ma töötan 5 päeva nädalas müügikeskkonnas, aga isegi mitte müügimeestega kokkupuutuvad inimesed ei peaks seda taluma.
Kes siin kirjutas pesumasina ostust, siis ilmselt üritas ta seda konkreetse tootja masinat teile pähe määrida, sest nad on selle kaubamärgi maaletoojad ja siis just saabki lisaboonust. 😉
Nell
Mina põhimõtteliselt ei osta asju “müügimehelt”. Kui hakatakse asja üsna agressiivselt müüma siis üldiselt tänan viisakalt ja lahkun. Isegi kui mul asja tegelikult vaja oli. Peale “Sotsiaalse mõjustamise” ainet ülikoolis läks see blokk veel suuremaks. Enne oli mul lihtsalt vastumeelsus “pähe määrimise” vastu, nüüd tuvastan ka kõik kasutatavad võtted ning see on veel ebameeldivam.
Kui juba poodi arvutit ostma minna siis otseloomulikult tahaks ju proovida kuidas nupud näppude all tunduvad ning vaadata ekraani ka sisse logitud olekus. Ega siis arvutit iganädalaselt ei osteta. Asi peabki 100% õige tundega olema.
ebaparlikarp
Nõus!
sarnane teema hiljuti
Esimene pood Euronics ja teine Klick?
ebaparlikarp
Ma jätsin meelega poe nimed postitusse kirjutamata 🙂
H.
Resolutsioon resolutsiooniks, aga paljud arvutid on minu jaoks liiga heledad/tumedad või on värvid liiga kirkaks krutitud. Okei, telefonidega on see hullem, nt Samsungi omi ma ei suuda vabsjee vaadata,aga ka arvuti puhul tahaks ikka enne üle vaadata.
ebaparlikarp
Ja osad on matid, osad läikivad…
Helena
Ekraani resolutsiooni n-ö nägemiseks pole kuhugi sisse vaja kindlasti logida, kõik selle info saab ka infovoldikust kätte või siis teenindajalt küsida. Pluss see ei ole kindlasti põhi asju läpaka ostmisel 😀 protsessor, videomälu, ketta tüüp jne on siiski asjad, mida ennekõige vaadata ja seda siis sõltuvalt, milleks läpakat kasutama hakatakse. Muidugi üksi teenindaja ei tohiks niimoodi nähvata.
ebaparlikarp
Jah, sel juhul oleks ma võinud e-poest oma ostu ära teha. Aga me tahtsime katsuda ja näha. Paljudele ei ütle need numbrid infovoldikul midagi… Kes loll lihtsalt infovoldiku järgi arvuti ostab?!
Liisa
Pigem kirjalike andmete järgi ostavad just pädevad inimesed, kellele see info midagi ütleb ka 🙂 Mina ei oskaks, aga mu IT-valdkonnas tegutsev abikaasa ostab nii kaua, kui ma teda tean, vaid kirjalike andmete põhjal, sest ütleb, et see arvuti näppimine ei anna talle mitte midagi rohkemat kui andmete lugemine.
Mis aga seda tüüpilist müügimehendust puudutab, siis see on väga ebamugav jah, kui seda tüüpi tegelane satub. Me käisime hiljuti uut pesumasinat valimas ja sattus väga sarnane tüüp. Sinatas, viskas “nalja”, nii et mul oli nutumaitse suus juba sellest halvast huumorist ja oli igakülgselt väga häiriv inimtüüp. Meil oli suhteliselt kindel valik tehtud, aga kuna mul ikka välimus ka oluline, tahtsin üle vaadata maastikul oma lemmiku. Ütlesin ka, et ega pole mõtet teisi soovitada, et meil on otsus suhteliselt tehtud, aga ta hakkas mu otsust ikka laitma ja soovitama hoopis teisi, aga vaid ühe konkreetse tootja masinaid. Jäi mulje, et ta saab nende müügist mingit ekstraboonust või mingeid hüvesid igal juhul, sest inimesel pood pesumasinaid täis, aga räägib ainult ühest tootjast nagu teisi polekski.