Kas teate, mitu meetrit scrollib inimene statistika andmetel päevas oma nutitelefonis? 100 meetrit!!! 100 MEETRIT päevas lihtsalt mingeid feede. See on aastas ca 36 kilomeetrit! Kuidas me üldse 20 aastat tagasi elasime? Mis tunne oli, kui polnud midagi scrollida? Ei, mis tunne oli, kui polnud mingit vajadustki scrollida?

Tegelikult tahtsin rääkida, et käisin täna Äripäeva Akadeemia koolitusel – Turundamine Facebookis ja Instagramis edasijõudnutele. Mul oli seda vaja, et mõista paremini taustsüsteemi, mis reklaamtekstide kirjutamisel on oluline (teada, mis võimalused üldse olemas on, mis sihtgruppe saab valida). Tulevikus kaevan ilmselt veel sügavamale. Tegemist oli väga asjaliku koolitusega, mis pigem oli töötuba või treening, mitte kuiv slaidišõu. Meid oli vaid viis ja lisaks koolitaja Andrus Kiisküla. Saime vabalt asju arutada ja küsida, lisaks ise praktilised sammud läbi teha. Õhtu lõpuks ei olnud ma ei väsinud ega tüdinud, aeg lendas. Soovitan sellist koolituse formaati!

Väike tähelepanek! Vist esimest korda teadliku elu jooksul nägin koolitajat, kes ei üritanud auditooriumile ekstra esineda ja fun olla, ei teinud onuheinonalju ega kaldunud teemast kõrvale rääkides 15 minutit oma vanatädi kasuisa teistest tütardest või naabri koerast. Koolitaja lihtsalt oligi asjalik, omas elemendis, kaasav, abivalmis, personaalne, ilma et peaks kuidagi kunstlikult üritama MEELDIDA. Ja just nii ta hoopis meeldiski!

Ma sain Facebooki ahjusoojade muudatustega end kurssi viia, miljon nippi ja tähelepanekut, põhimõtteid, võimalusi, praktikat, vastuseid küsimustele miks, mida, kui palju, millal, kellele jne. Paljud kliendid tahavad ettevõtte sotsiaalmeediat ise planeerida ja hallata. Mis seal siis ära ei ole? Postitad iga päev midagi. Teed mõne kampaania – valid vanusegrupi ja ongi BOOST – mida rohkem inimesi reklaami näeb, seda tulemuslikum. Aga ei ole nii! Mida täpsemalt ja kitsamalt määratled oma targetgrupi, seda suurem on võimalus saavutada eesmärk. Loomulikult peab see eesmärk ka varasemalt püstitatud olema. Seda kõike tehakse Business Facebooki alt, millest paljudel, kes ettevõtte sotsiaalmeediat haldavad, ilmselt aimugi ei ole. Seal on meeletult vajalikke tööriistu, mida ära kasutada, et püstitatud eesmärke täita.

Natuke irooniat ka. Mis me koolitusel veel teada saime? No näiteks seda, et selleks, et Eesti blogis aastas 8 miljonit külastust tuleks, peaks nädalas keskmiselt 150 000+ külastust olema 😀 See on muidugi omaette tase ja märkimist väärt, et sotsiaalmeedia koolitusel räägitakse suurte “turundusgurude” näitel, kuidas MITTE teha ja mis vigu vältida 😀 Mul tuligi siis meelde, et olen tegelikult vist isegi lugenud koolitaja enda blogipostitust sellest. Kes tahab ka lugeda, siis palun – “8 miljonit külastajat! Päriselt ka? Eeeeeei”. Vana asi, aga samas aktuaalne ikka, sest sotsiaalmeedias turundust tehes võiks mõõdikuid ikkagi tunda. Turundus ei ole ju ainult millegi laivi laskmine ja boostimine, vaid ka tulemuste mõõtmine, andmete kogumine ja analüüs. 8 milli löönud lõkkele mitte sellepärast, et kellelgi oli väga igav ja palju aega, vaid inimesed, kes igapäevaselt mõõdikute jms kokku puutuvad ja statistikaga tööd teevad, ei suutnud sellist jama lihtsalt lugeda ning pidid aru pähe panema.

Aga mul on nüüd mõtteainet ja materjale, mida läbi töötada küllaga. Ei, minust ei saa täiskohaga sotsiaalmeedia turundajat, aga selleks, et saaksin tööl oli asjuparemini teha, tahan kindlasti palju õppida. Esmaspäeval jälle uue hooga!

Foto: pexels.com