Pean tunnistama, et kuigi eesmärk on kohutavalt üllas, siis minul jäi suu ammuli nähes telekast Kalevi Mesikäpa maiustuste reklaami ja kampaaniat “Ole kah käpp”. Kes ei ole näinud, siis reklaam ise on SIIN.

Reklaamis on tuntud mesikäpa-karu ees laual (kui aus olla siis) rõve maiustuste (kommid, vahvlid, jäätised…) laga. Karu ise pugib laualt valimatult maiustusi ja teatab, et kuigi täis suuga rääkida on inetu, siis hetkel on see kategooriliselt vajalik, sest: “Iga ostetud ja suhupistetud mesikäpp on abiks vähihaigete laste raviks”.

Nõus. Aitamine on kategooriliselt vajalik! Mõte aidata on super! Eriti lapsi! Kui ma üldse olen aitamise ja annetamise poolt, siis laste, loomade, haigete ja puuetega inimeste. Ka pardirallil (LINK) tegin oma väikse panuse. See, et aidata tahetakse, ei ole praegu teema, vaid see, kuidas.

Kuidas? Ohjeldamatult erinevaid maiustusi endale sisse ajades ja ka teisi selleks üles kutsudes? Lähme kõik poodi ja ostame hunnikute viisi (just nii see reklaam näitas) mesikäpa maiustusi endale ja oma lastele. Aitame haigeid lapsi (jah, see on vajalik!), süües ise sisse konkreetset JUNKI (Junk food is a pejorative term for food containing high levels of calories from sugar or fat with little protein, vitamins or minerals).  On see ikka kategooriliselt vajalik?

Kuigi vähil ei ole otsest seost maiustuste söömisega, siis miskipärast MINU JAOKS (rõhutan, et minule tundub miskipärast nii) mõjub see reklaam ümbes samamoodi nagu mõjuksid kampaaniad:

  • Iga ostetud ja joodud limonaadipudel on abiks suhruhaigete laste raviks.
  • Iga ostetud ja söödud Hesburgeri eine on abiks vähihaigete laste raviks… või näiteks ülekaaluliste laste raviks.
  • Iga ostetud ja joodud 0,33ml Saku siider on abiks liikluses vanema kaotanud lapsele.
  • Iga ostetud ja sisse tõmmatud sigaretipakk on abiks HIV postiivsete tugikeskuse loomiseks.

Välja mõeldud jälgid näited (ei otsinud näidetes otseselt seoseid taga, lihtsalt sürreaalsed näited), aga umbes kuidagi selliselt minule see Mesikäpa reklaam mõjub. Ütlen ausalt, et esmakordselt nähes küsisin valju häälega: ???? Miks see karu peab seal reklaamis tolle suhkrulagase laua taga komme näost sisse ajama? Selle kampaania oleks võinud ka kuidagi teisiti lahendada. Kuigi arvan, et see toode on tolle kampaania jaoks täiesti vale.

Mis teie arvate? Ja ma ei mõtle siinkohal, et mis te arvate ideest vähihaigeid lapsi aidata (see on igati vajalik), vaid mis te arvate selle reklaami sisust ja sellest, kuidas see visuaalselt välja kukkunud on?