Juhtusin eile lugema Tilda postitust “Vait olla ja edasi teenida!”. Ma ise ei ole blogimaailmas toimuvaga enam niivõrd kursis kui varem ja läbi Tilda postituse jõudsin ka siis viimaste uudisteni.

Eellugu: Grupp Eesti blogijaid võttis nõuks parandada Eesti blogijate mainet. Selleks on loodud mingi Eesti blogijate ühine Instagrami konto. Miks ma ütlen “mingi”? Sest päris täpselt ma sellest kontseptsioonist ja kontost aru pole saanud. Ei tea, kas mu ealiste iseärasuste tõttu või mõnel muul põhjusel. Ürituse eestvedajad kutsusid FB grupis üles kõiki kaasa mõtlema ja arvamust avaldama, kuidas selle kontoga siis edasi toimetada võiks, nii et see eesmärki teeniks ja muidu ka tore konto oleks.

Inspireerituna seal lahti läinud arutelust Tilda oma blogis kirjutaski ja kui Tilda juba millestki sellisest kirjutada viitsib, siis on asi tõsine 😀 Läksin lugesin need ca 75 kommentaari seal ühe jutiga läbi. Esimese hooga mõtlesin, et nii vana tegija juba, aga kuidas ta viitsib seal seda “maailma parandada”, aga see selleks. Vähemalt nii palju oli sest tolku, et asjaosalised on tänaseks tõenäoliselt aru saanud, et:

1) Maineparanduskampaania läbiviimine vajaks teadmisi selles valdkonnas.

2) Ei ole võimalik parandada mingi grupi mainet, kes sisuliselt ei ole ühise nimetaja all olemas. Või on? Ausalt öeldes ma ei teagi, kes on Eesti blogijad? Kas kõik eestlased, kes aegajalt kirjutavad midagi isiklikul veebiplatvormil/kontol, et kuidagigi kaasa rääkida ühiskonnas toimuvas (sest kõigil inimestel pole võimalik avaldada arvamust Postimehe arvamusrubriigis)? Või influencerblogijad, kes teevad turunduse vallas ettevõtetega koostööd? Või kõik, kes on mingi Eesti blogijate seltsi/liidu või misiganes nimega organisatsiooniga liitunud? Midagi peab ju olema, kelle mainet muidu parandada tahetakse? Kui näiteks veganid tahaksid parandada veganite ja veganluse mainet, siis ma justkui eeldaks, et seda ei hakka vedama keegi tundmatu “Veganike” suvalisel uuel instakontol, vaid Eesti Vegan Selts koostöös kellegagi, kel kommunikatsioonijuhtimises ja suhtekorralduses kogemusi on.

3) On naiivselt totter valida ühte kanalit häälekandjaks ja tsenseerida see nii, et lubatud on vaid “naervad näod ja limonaad”, kui tegelikult on pildil naerataja ees limonaadiklaasis džinntoonik. Või vastupidi – keelatud on õlleklaasis alkovaba õlu. Või kehtestada reegleid, kus kunagine Lihtsalt Linda ei saaks vist ühtegi postitust jagada, Manjana peaks maineparanduseks suitsetamise maha jätma, Mallukas ei tohiks enam kunagi “sitt” kirjutada, kus VVN pole kunagi rongi alla hüpanud ning kus Eveliis ei saagi pärast tervet päeva Idaga kuskil Norras seigeldes õhtul poolt pudelit veini juua.

Mainekujundus Põhja-Korea moodi ei toimi. Mitte, et Põhja-Koreas kõik õhtuti veini naudiks, aga ma pean silmas seda, et kui keegi külla (olgu siis Põhja-Koreasse turistiks või Eesti blogijate Instakontole) satub, siis sellele näitame, kui head, õilsad ja korralikud me oleme. Lapsi saame ka ikka vaid abielus olles!

Õnneks on kontseptsioon nüüdseks muutunud ja tegijatele jääb vähemalt tegemise rõõm.